Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statistika & My (č. 3/2016): měsíčník Českého statistického úřadu
Český statistický úřad
Měsíčník informující o aktuálním dění v Českém statistickém úřadě. Přináší analýzy, komentáře, výsledky statistických šetření realizovaných a organizovaných ČSÚ, statistické údaje o ČR, jejich obyvatelích včetně mezinárodního srovnání. Uveřejňuje informace o ediční činnosti úřadu, odborných úspěších pracovníků, již uskutečněných a plánovaných tiskových konferencích, seminářích, akcích a dalších aktivitách.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Postavení českého trhu práce v rámci EU- 3. Čtvrtletí 2015
Oddělení informačních služeb – ústředí
Pravidelná analýza se zaměřuje na mezinárodní porovnání vybraných indikátorů trhu práce v členských zemích EU. Téměř ve všech zemích EU28 se ve 3. čtvrtletí roku 2015 míra zaměstnanosti 20-64letých zvýšila a opět se přiblížila stanovenému cíli, ke kterému členským zemím EU chybí v průměru 4,5 procentního bodu. Česká republika přitom patří mezi země s nejvyšší zaměstnaností. Tomu odpovídá i skutečnost, že naopak míra nezaměstnanosti je v ČR druhá nejnižší.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza návratnosti investice do vzdělání na ekonomických fakultách vysokých škol v ČR
Slezáková, Kateřina ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ověření závislosti mzdy na stupni dosaženého vzdělání. Pro ověření je použita regresní analýza, metoda nejmenších čtverců. Vzhledem k tomu, že stupeň dosaženého vzdělání má pozitivní vliv na výši mzdy, je následně spočítána výnosnost investice do vysokoškolského studia. Studenti jsou rozděleni podle místa, odkud pochází. Pro každého jsou vyčísleny náklady na studium. Pro výpočet je použita metoda čisté současné hodnoty, dále je počítáno vnitřní výnosové procento a doba návratnosti investice. Z výsledků plyne, že nejvyšší čistou současnou hodnotu má studium v Praze na Institutu ekonomických studií Univerzity Karlovy. Doba návratnosti investic terciárního vzdělání je nejrychlejší v Praze. To je dáno vyššími výdělky v hlavním městě.
Mezigenerační mobilita příjmů v České republice
Krejčí, Lucie ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Kuře, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá mezigenerační mobilitou příjmů, jejími determinanty a rozsahem. Vzorek dat se týká otců a jejich synů v České republice a je sesbírán dotazníkovou metodou. Výsledky jsou odhadnuty pomocí jednoduché lineární regrese, kde jsou navíc použity jako zástupné proměnné socioekonomické indexy, a matice přechodu. Výsledná mobilita není příliš rozsáhlá, což znamená, že příležitosti v České republice nejsou rovné. Jako významné exogenní proměnné se ukázaly doba vzdělání otce i syna a dosažení vysokoškolského vzdělání.
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a ČR.
Pelaheika, Iryna ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Účelem této práce je popis a zhodnocení financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a v ČR. Obsahuje podrobnou charakteristiku přístupů k financování vysokého školství v těchto vybraných zemích. Poslední kapitola je věnována porovnání a zhodnocení popsaných způsobů, které vzdělávací instituce využívají k obstarávání finančních prostředků zajištující jejich činnost. Závěrečná část také obsahuje doporučení, která mají za cíl vést ke zlepšení situaci ve sféře financování vysokého školství obou studovaných států.
Nástroje soukromého financování vysokoškolského vzdělání
Schmutzler, David ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Nemec, Juraj (oponent) ; Izák, Vratislav (oponent)
The main objective of the dissertation is to evaluate and compare higher education financing instruments in regard to their practical advantageousness. None of the publications covering higher education financing so far have dealt with the question of practicability and market acceptance of the different higher education financing instruments currently being offered. The author intended to close this gap, providing a practical analysis of the mode of operation as well as a thorough comparison of private higher education financing instruments in respect to their applicability.
Zavedení školného a podpora studentů vysokých škol v České republice
Havelková, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Lodr, Jakub (oponent)
Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je problematika zavedení školného a podpora studentů vysokých škol v České republice. V analýze ekonomických východisek problematiky v úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a z toho je odvozeno jeho financování. Dále se práce zabývá vysokoškolským vzděláním jako investicí do lidského kapitálu a její návratností pro jednotlivce, stát a společnost. Analýzou právních úprav a současného stavu financování vysokoškolského vzdělání je upozorňováno na problémy, se kterými se veřejné vysoké školy potýkají. Práce se zaměřuje také na školné a podporu studentů v zemích Evropské unie. Diskuse zavedení školného a podpory studentů vysokých škol v České republice je založena na výše uvedených analýzách a zjištěních, že vysokoškolské vzdělání je smíšený statek s vysokou individuální, ale i společenskou návratností. Opomenuty nejsou ani trendy, zkušenosti a doporučení z vybraných států Evropské unie. V závěru práce na modelech finanční spoluúčasti studentů, které připadají v úvahu, jsou předloženy argumenty pro a proti zavedení školného s cílem podat ucelený pohled na tuto problematiku. Práce se nevyhýbá ani sociálním aspektům zavedení školného, protože tento pohled je neméně důležitý při posouzení reálných možností zavedení školného a objevuje se zejména v rámci podpor a finanční pomoci studentům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.